Antwoordnummer

Meer reacties, hogere klanttevredenheid

Met een antwoordnummer sturen je klanten je post en pakketten gratis retour. Jij betaalt de portokosten achteraf via een overzichtelijke factuur. Dat leidt tot meer conversie én een hogere klanttevredenheid!

De voordelen van een antwoordnummer

  • Hogere klanttevredenheid

    Je klanten sturen je post en pakketten gratis retour. Zij blij, jij bij!
  • Meer reacties dankzij een gemakkelijk retourproces

    Je ontvangt meer reacties op je mailings. En biedt je klanten een professionele retourervaring.
  • Altijd inzicht in je kosten

    Via Mijn PostNL heb je 24/7 inzicht in wat er is teruggestuurd. Zo check je direct je verbruik.

Hoe werkt een antwoordnummer?

  1. 1

    Vraag je antwoordnummer aan

    Dat doe je heel gemakkelijk via je Mijn PostNL-account. Heb je die nog niet? Regel het direct online.
  2. 2

    Laat je klanten gratis post en pakketten retour sturen

    Je klanten kunnen direct reageren op je mailings en pakketten, zónder postzegels of verzendlabels af te rekenen.
  3. 3

    Ontvang je retourpost apart

    Binnen 48 uur krijg je je antwoordnummerpost weer van ons terug, apart van je gewone post. Zo behoud je het overzicht. 

    Let op: ontvang je maar 1 antwoordstuk per dag? Dan krijg je die wel met de gewone post toegestuurd.

  4. 4

    Ontvang 1 factuur achteraf

    Via Mijn PostNL houd je bij wat je verbruik is. Je ontvangt alle portkosten die je nog moet afrekenen iedere maand in 1 overzichtelijke factuur. Wel zo gemakkelijk!

Wat zijn de voorwaarden voor een antwoordnummer?

Waarvoor kun je een antwoordnummer gebruiken?

Een antwoordnummer is geschikt voor verschillende soorten post en pakketten.

Welke algemene voorwaarden gelden er voor een antwoordnummer?

Naast de algemene voorwaarden gelden er verschillende voorwaarden voor post en pakketten.

Aan welke afmetingen moeten je post en pakketten voldoen?

Om je retourpost- en pakketten snel te verwerken moeten ze aan bepaalde afmetingen voldoen.

Kunnen internationale klanten je antwoordnummer ook gebruiken?

Verstuur je vaak post of pakketten naar het buitenland? Dan kan een internationaal antwoordnummer voor jou een uitkomst zijn.

Wat kost een antwoordnummer?

Een antwoordnummerabonnement kost € 253 per jaar (excl. btw). Daarnaast betaal je een bedrag per poststuk dat je ontvangt.

Tarieven binnenlandse post ontvangen

Aantal brieven per jaar1 - 499500 - 24.99925.000 - 49.999
Gewichtbtw-vrijexcl. btwexcl. btw
0 - 20 g€ 1,20€ 1,17€ 1,13
20 - 50 g€ 2,40€ 2,34€ 2,27
50 - 100 g€ 3,60€ 3,51€ 3,40
100 - 350 g€ 4,80€ 4,68€ 4,54
350 g - 2 kg€ 6,00€ 5,85€ 5,67

Tarieven binnenlandse pakketten ontvangen

GewichtTarief per stuk
btw-vrijgesteld)
Tarief per stuk
(excl. btw)
0 - 5 kg€ 7,74
5 - 10 kg€ 10,11
10 - 20 kg€ 11,78
20 - 30 kg€ 14,09

Ben je toevallig hiernaar op zoek?

Antwoordkaarten laten digitaliseren

Al die reacties sneller verwerken? Bespaar jezelf tijd en kosten en laat ons je retourpost digitaliseren.

Brengservice

Laat de post en pakketten uit je postbus aan het begin van je werkdag bij je langsbrengen.

Internationale retouren

Bied je klanten in het buitenland meer gemak met een probleemloos retourproces.

Heb je nog vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. We staan voor je klaar!