De voordelen van ophalen bij een PostNL-punt
Je klant heeft het zelf in de hand
Je klanten bepalen zelf wanneer ze hun pakket ophalen. Ze hoeven dus niet thuis te zijn om hun pakket te ontvangen. Zo maken wij minder onnodige kilometers, een slimme oplossing.
Altijd een PostNL-punt in de buurt
Je klant hoeft nooit ver weg om een pakket op te halen. Ophalen kan ook in pakketautomaten. Die zijn 24/7 open.
Makkelijk te koppelen aan je webwinkel
Je voegt deze bezorgoptie simpel toe aan de checkout van je webwinkel, via een plug-in of API.
Hoe werkt pakket ophalen bij een PostNL-punt?
- 1
Voeg de optie toe aan je checkout
Koppel de bezorgoptie ophalen bij een PostNL-punt eenvoudig aan de checkout van je webwinkel via onze plug-in of API. Vragen? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder. Nog geen klant? Maak direct een zakelijk account aan.
- 2
Je klant kiest ophalen bij een PostNL-punt
Bij het afronden van een bestelling in je webwinkel kunnen je klanten deze optie aanvinken. Ze kunnen ook kiezen voor ophalen in een pakketautomaat. Die is meestal 24/7 bereikbaar.
- 3
Je klant haalt het pakket op
De bezorger brengt je pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Daar kan je klant het binnen 1 week ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan sturen we het naar je terug.
Wat kost deze bezorgoptie?
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
Keuze in bezorgdag
Met deze gratis optie bepalen je klanten zelf wanneer ze hun pakket ontvangen. Deze bezorgoptie zorgt voor meer tevreden klanten en minder onnodige bezorgritten.
Avondbezorging
Met deze optie kunnen je klanten hun pakketten ’s avonds bezorgd krijgen. Van maandag t/m vrijdag tussen 17.30 en 22.00 uur.
Alle bezorgopties
Heb je nog vragen?
Via onze track & trace-module kunnen jij én je klanten pakketten volgen. Zo weet je altijd waar een pakket is.
Lees meer over zakelijke track & trace en hoe je die aanzet in Mijn PostNL.
We bezorgen pakketten normaal gesproken de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.?