De voordelen van onze grenzeloze bezorging
Betrouwbaarheid en zekerheid
We zijn vertegenwoordigd in 12 landen en staan altijd voor je klaar met lokale kennis. Voor een extra zeker gevoel kun je kiezen uit aanvullende verzendopties.
Te volgen met track & trace
Volg je pakket naar het buitenland. Beschikbaar in 4 verschillende talen.
Gratis retour
Kan je pakket niet worden bezorgd? Dan gaat het gratis retour.
Kies per pakket wat je nodig hebt
Track & trace
Beschikbaar voor pakjes en pakketten
Alleen track & trace
Ontvangstbewijs
Verzekering
Track & trace Verzekerd
Beschikbaar voor pakjes en pakketten
Verzekerd tot € 50
Track & trace
Ontvangstbewijs
Verzekering
Track & trace Verzekerd Plus
Verzekerd tot € 500 voor een extra veilig gevoel
Alleen beschikbaar voor pakketten
Track & trace
Ontvangstbewijs
Verzekering
Hoe verstuur je een zakelijk pakket naar het buitenland?
- 1
Log in op Mijn PostNL
Nog geen account? Maak gratis een Mijn PostNL-account aan. Zo word je direct zakelijke klant bij ons.
- 2
Meld je pakket aan
Via je Mijn PostNL-account of onze API meld je je pakket aan voor verzending. Zo weet je zeker dat je altijd gebruik maakt van het juiste verzendlabel met barcode.
- 3
Kies je aanvullende diensten
Wil je alleen verzenden met track & trace? Of kies je voor extra zekerheid? Je kiest heel gemakkelijk per pakket wat je nodig hebt. - 4
Bestemming binnen of buiten de EU?
Verstuur je goederen naar een land buiten de Europese Unie? Dan vul je tijdens het aanmaken van de zending in de 'Pakketten & Vracht-module' in Mijn PostNL ook een douaneformulier in. Zorg ervoor dat je het formulier volledig en naar waarheid invult. Daarmee voorkom je onnodige vertraging.
Tip: controleer eerst wat je wel en niet mag versturen per land.
- 5
Print je verzendlabel en eventueel je douaneformulier
In Mijn PostNL worden de juiste douaneformulieren automatisch voor je aangemaakt. Wil je nog meer gemak? Koppel je Mijn PostNL-account aan je webwinkel. Dan worden ook je verzendlabels automatisch voor je aangemaakt. - 6
Klaar voor verzending
Geef je pakket af bij een PostNL-punt of laat het ophalen door onze haalservice.
Wat kost een zakelijk pakket naar het buitenland?
De kosten hangen af van de bestemming, het formaat én het aantal pakketten. Hoe meer pakketten je verstuurt, hoe meer korting je krijgt op basis van je contract. Een contract is al interessant vanaf 100 pakketten per jaar.
Wil je zonder contract een pakket naar het buitenland sturen? Bereken direct je prijs.
Meer over zakelijk pakket naar het buitenland
Voorwaarden binnen en buiten de EU
Voordelig kleine pakjes versturen
Bij ons verstuur je ook voordelig kleine pakjes van maximaal 2 kg. Denk hierbij aan de grootte van een schoenendoos. Wil je pakjes versturen met track & trace of een handtekening voor ontvangst? Dat kan ook!
Ophalen op afhaallocatie
In Denemarken en Zweden kun je, net als in Duitsland, pakketten meteen bij een afhaallocatie laten bezorgen. De ontvanger kan het daar dan zelf ophalen. Dat hebben Scandinaviërs zelfs liever! Bovendien krijg je korting bij deze bezorgoptie.
Wil je hier gebruik van maken? Vraag er dan naar bij je accountmanager.
Internationale retouren
Een goede internationale retouroplossing is onmisbaar. Ook voor buitenlandse zendingen. Meer weten over onze internationale retouren?
Grote pakketten of pallets naar het buitenland
Pakketten groter dan de maximale afmetingen? Wij regelen het voor je! Bekijk hiervoor onze oplossingen voor groot transport en logistiek.
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
Adresseren buitenland
Elk land heeft een andere manier van adresseren. Zorg ervoor dat je de juiste manier van adressering gebruikt.
Pakket in het buitenland volgen
Wil je je pakket of post in het buitenland volgen? Kijk dan op track & trace.
Versturen naar het Verenigd Koninkrijk
Sinds de Brexit (1 januari 2021) gelden er andere regels voor het versturen van pakketten naar het VK.
Heb je nog vragen?
Heb je een pakket of post verstuurd naar het buitenland en is het teruggekomen? Op track & trace vind je meestal de reden van retour. Niet gevonden? Kijk dan even bij de internationale track & trace. Er kan ook een sticker op de retourzending zitten met de reden.
Heb je een fout adres gebruikt voor de ontvanger? Of ontbreekt een deel van het adres? Dan kunnen we dit vaak niet meer voor je herstellen. Alleen bij hele kleine foutjes, zoals het ontbreken van een huisnummer of telefoonnummer van de ontvanger, kunnen we soms nog iets doen.