De voordelen van verhoogde aansprakelijkheid
Je pakket verzekerd tot € 5000
Verzeker je pakket tot maximaal € 5000.
Handtekening voor ontvangst
De ontvanger tekent standaard bij ontvangst. We bezorgen je pakket alleen op het aangegeven adres.
Te volgen met track & trace
Via track & trace weet je op elk moment waar je waardevolle pakket is.
Hoe werkt verhoogde aansprakelijkheid?
- 1
Log in op Mijn PostNL
Je kunt gebruikmaken van verhoogde aansprakelijkheid als je een zakelijk contract bij ons hebt. Ben je nog geen zakelijke klant? Word direct klant.
Ben je al klant? Log dan in op Mijn PostNL om je pakketten aan te melden en klaar te maken voor verzending.
- 2
Verzeker je pakket
Bij het aanmaken van een verzending kun je je pakket verzekeren tot maximaal € 5000.
Verstuur je zeer kostbare goederen, zoals juwelen? Kies voor maximale zekerheid via beveiligd transport.
- 3
Bied je pakket aan
Geef je pakket af bij een PostNL-punt in de buurt of maak gebruik van onze haalservice.
Heeft het haast? Gebruik onze koeriersdienst.
- 4
Wij bezorgen je pakket
De ontvanger tekent voor bezorging. Zeker weten dat je klant thuis is? Met onze notificatieservice weet je klant op elk moment wanneer we je pakket bezorgen.
Is er toch niemand thuis? Dan brengt de bezorger je pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Daar kan je klant het binnen 1 week ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan sturen we het naar je terug.
Wat kost verhoogde aansprakelijkheid?
Voor verhoogde aansprakelijkheid betaal je een toeslag boven op het standaardtarief voor pakketten.
Meer weten over de kosten? Kijk in de verzendmodule in Mijn PostNL of neem contact op met je accountmanager.
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
Handtekening voor ontvangst
Met handtekening voor ontvangst weet je precies wie je pakket in ontvangst heeft genomen.
Leeftijdscheck
Brievenbuspakje+
Iets kleins versturen? Verstuur het als brievenbuspakje. Het pakketje dat door de brievenbus past!
Heb je nog vragen?
Via onze track & trace-module kunnen jij én je klanten pakketten volgen. Zo weet je altijd waar een pakket is.
Lees meer over zakelijke track & trace en hoe je die aanzet in Mijn PostNL.
We bezorgen pakketten normaal gesproken de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.?
Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, hangt af van hoe je het pakket hebt verstuurd.