Pakket retour sturen

Kies zelf wat uitkomt: aan de deur of onderweg

Je online aankoop retour sturen? Zo geregeld! Bepaal zelf wat voor jou werkt: aan de deur meegeven aan onze bezorger of Picnic, onderweg op de bus doen of afgeven bij een PostNL-punt. Zo is er altijd een optie die bij jou past.

Kies zelf waar je je retour afgeeft

  • Meegeven aan de bezorger

    Verwacht je nog een pakket? Geef je retour dan direct mee. Hoef jij de deur niet uit!

  • Afgeven bij een PostNL-punt

    Er is altijd wel een PostNL-punt in de buurt. Wij scannen je barcode, printen je label en plakken ‘m op je retour.

  • Zelf op de bus doen

    Voor al je brievenbuspakjes wanneer het jou uitkomt. Verzendlabel plakken, scannen in de app en op de bus!

  • Meegeven aan Picnic

    Kies voor gemak en regel alles in 1 stop. Picnic brengt je boodschappen en jij geeft je retour mee.

Hoe werkt het?

  1. 1

    Access to the B2B-Webservice

    To use the B2B -Webservice and request an account, send an email to mail.integrations@postnl.nl. In your email, mention the request for access, your main customer number, any underlying customer numbers with which you want to prenotify bulk mail and if possible, please add your account support or account manager.

  2. 2

    Plak een verzendlabel voor retour

    Heb je een retourlabel van de webshop? Plak ‘m erop. Geen label? Check de veelgestelde vragen. We leggen je daar alle opties uit.

  3. 3

    Kies zelf waar je je retour afgeeft

    Meegeven aan de bezorger of Picnic, op de bus doen of afgeven bij een PostNL-punt. Bekijk alle spelregels.

  4. 4

    Volg je retour via track & trace

    Net zoals je andere pakketjes, volg je je retour via track & trace in de PostNL-app of op onze website.

Meer weten?

Hieronder vind je de spelregels per optie. Staat je vraag er niet bij? Bekijk dan alle veelgestelde vragen over retour sturen.