Pakket retour sturen

Kies zelf wat uitkomt: aan de deur of onderweg

Je online aankoop retour sturen? Zo geregeld! Bepaal zelf wat voor jou werkt: aan de deur meegeven aan onze bezorger of Picnic, onderweg op de bus doen of afgeven bij een PostNL-punt. Zo is er altijd een optie die bij jou past.

Kies zelf waar je je retour afgeeft

  • Meegeven aan de bezorger

    Verwacht je nog een pakket? Geef je retour dan direct mee. Hoef jij de deur niet uit!

  • Afgeven bij een PostNL-punt

    Er is altijd wel een PostNL-punt in de buurt. Wij scannen je barcode, printen je label en plakken ‘m op je retour.

  • Zelf op de bus doen

    Voor al je brievenbuspakjes wanneer het jou uitkomt. Verzendlabel plakken, scannen in de app en op de bus!

  • Meegeven aan Picnic

    Kies voor gemak en regel alles in 1 stop. Picnic brengt je boodschappen en jij geeft je retour mee.

Hoe werkt het?

  1. 1

    Pak je retour goed in

    Verpak het stevig, bij voorkeur in de originele doos en verwijder oude verzendlabels.

  2. 2

    Plak een verzendlabel voor retour

    Heb je een retourlabel van de webshop? Plak ‘m erop. Geen label? Check de veelgestelde vragen. We leggen je daar alle opties uit.

  3. 3

    Kies zelf waar je je retour afgeeft

    Meegeven aan de bezorger of Picnic, op de bus doen of afgeven bij een PostNL-punt. Bekijk alle spelregels.

  4. 4

    Volg je retour via track & trace

    Net zoals je andere pakketjes, volg je je retour via track & trace in de PostNL-app of op onze website.

Meer weten?

Hieronder vind je de spelregels per optie. Staat je vraag er niet bij? Bekijk dan alle veelgestelde vragen over retour sturen.