Notificatieservice

Informeer je klanten over hun bestelling

Met onze notificatieservice laat je je klanten via e-mail en de PostNL-app weten waar hun pakket is. Zo weet je zeker dat ze thuis zijn bij bezorging!

De voordelen van de notificatieservice

  • Pakketten realtime te volgen

    Je klanten hebben volledig en realtime inzicht in de status van hun bestelling. Zo krijg jij minder vragen over wanneer je pakket wordt bezorgd.

  • In 1 keer bezorgd

    Minder kans dat we voor een dichte deur staan. Je klanten kunnen ook het bezorgmoment wijzigen.

  • Geen hoge softwarekosten

    Je hebt geen hoge kosten voor het beheer en de verwerking van notificaties in de software van je onderneming.

Hoe werkt de notificatieservice?

Vul de contactgegevens van je klant in

De notificatieservice staat automatisch aan in Mijn PostNL. Het enige wat we nodig hebben, is het e-mailadres of telefoonnummer van je klanten. Dit voer je in tijdens het aanmaken van je zendingen.

Je klanten ontvangen informatie over hun pakket

Zodra je pakket is aangemeld, houden we je klanten via e-mail op de hoogte over de status van je pakket. Hebben ze de PostNL-app gedownload? Dan ontvangen ze daar ook de melding.   

Wat staat er in de notificatie?

In de notificaties staat alle belangrijke informatie over de status en bezorging van je pakket. Wil je jouw notificatie personaliseren? Dat kan! Lees hier hoe je dit instelt.

Wat kost de notificatieservice?

Notificaties via e-mail of de PostNL-app zijn gratis.

Ben je toevallig hiernaar op zoek?

Verhoogde aansprakelijkheid

Waardevolle goederen versturen? Met deze verzendoptie is je pakket verzekerd tot maximaal € 5000.

Brievenbuspakje+

Iets kleins versturen? Verstuur het als brievenbuspakje. Het pakketje dat door de brievenbus past!

Koerier en express

Zakelijke bestelling vandaag nog laten bezorgen? Onze koeriers bezorgen snel en zorgvuldig.

Heb je nog vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. We staan voor je klaar!